Menu

Zdrowe nawyki

Nasze samopoczucie zależy od naszych wyborów żywieniowych... Każdy może zrobić coś dobrego dla siebie każdego dnia!

Grillowe BHP

dorotahucal

To, że grillowanie nie jest zdrowe nie podlega wątpliwości. Tłuszcz, kapiący na węgiel z potraw podczas pieczenia na grillu powoduje, że ulatniają się rakotwórcze substancje, które osiadają na grillowanej potrawie. Co więcej niezdrowe jest nie tylko spożywanie potraw z grilla, ale również  wdychanie dymu grillowego.

zdrowy grill

Jednak nie dajmy się zwariować! Nikt z nas nie rozpala raczej grilla codziennie. Zjedzenie nawet czegoś niezdrowego kilka razy w roku nie spowoduje u nas żadnej ciężkiej choroby, o ile na co dzień dbamy o zdrowie i zrównoważoną dietę. Poza tym jest kilka sposobów na to, aby grillowanie stało się zdrowsze:

  1. Do grillowanych potraw jedzmy jak najwięcej warzyw. Mogą to być sałatki warzywne, dipy, warzywa z grilla. Antyoksydanty zawarte w warzywach sprawią, że nasz organizm lepiej poradzi sobie z toksynami.
  2. Ograniczmy ilość tłuszczu w grillowanych potrawach – przede wszystkim poprzez wybieranie mięs o niskiej zawartości tłuszczu oraz grillowanie na tackach, które zapobiegają kapaniu tłuszczu na węgiel. Jeżeli obawiasz się, że chude mięso zrobi się suche na grillu, spróbuj grilla z pokrywą. Zapobiega on wysuszaniu mięsa podczas pieczenia.
  3. Zamarynujmy mięso w oliwie, ziołach i czosnku – to produkty o wysokiej zawartości antyoksydantów, zmniejszają ilość powstających podczas grillowania związków rakotwórczych.

 vegetableskewer3317060_1280

  1. Używaj brykietu, zamiast węgla drzewnego z drzew iglastych, który zawiera dużo żywic, które podczas spalania uwalniają szkodliwe substancje.
  2. Używaj rozpałki w kostkach, jest mniej szkodliwa niż ta płynna.
  3. Ruszt grilla musi być dokładnie oczyszczony z pozostałości po poprzednim grillowaniu.

Korzystając z tych kilku prostych zasad Twój grill w tym roku może być dużo zdrowszy i przyjemniejszy. Pogoda zapowiada się pięknie, więc życzę udanej majówki!

Komentarze (6)

Dodaj komentarz
  • Gość: [toruniankapl.wordpress.com] *.play-internet.pl

    O, to ja o tym ostrzegam z bardziej technicznej strony. Ostatnio u siebie na blogu (toruniankapl.wordpress.com) pisałam o tym jak to się dzieje, że kiełbasa z grilla może być szkodliwa i jakimi sposobami można ograniczyć kancerogenną aktywność potraw, także nasze wpisy się fajnie uzupełniają. Przy okazji fajne zdjęcia... się głodna zrobiłam, a mamy Majówkę. Pozdrawiam :)

  • Gość: [Alicja] *.sferanet.pl

    Zaczęłam używać podpałki ekologicznej. Nie wiem, czy to wiele zmieni, ale tylko kilka razy w roku grilluje, więc myślę że nic się nie stanie :)

    Pozdrawiam

  • kazio4432

    Super opcja na grilla !
    www.londonescorts.com/cask-pub-kitchen-pub.html

  • Gość: [Daria] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Świetny porady dałaś. Nie wiedziałam że węgiel drzewny jest produkowany z drzew iglastych, to faktycznie brykiet wypada tu o wiele korzystniej dla naszego zdrowia. Tak samo jest w przypadku ilości tłuszczu, zawsze wszyscy mówią że tłuste mięso jest idealne na grilla więc i ja tak postępowałam. Także zaskakuje mnie ta porada, zdecydowanie z niej skorzystam w pierwszej kolejności, pozdrawiam gorąco :)

  • mornana

    Muszę pogonić męża, bo prawie nigdy nie czyści rusztu, przetrze tylko, co większe to spadnie i na tym koniec. Co do rozpałki wydaje mi się że to bez różnicy, przy płynnej wystarczy po prostu poczekać aż się wypali, odparuje i tyle. W tym czasie zazwyczaj i tak brykiet się rozpala do odpowiedniego poziomu, a nie widziałam żeby ktoś od razu po rozpaleniu kładł mięso. ;) Reszta porad jak najbardziej na plus, pozdrawiam. :)

  • tad3r

    Super opcja z BHP !
    www.londonescortslist.com/meet-brandy-girl.html

© Zdrowe nawyki
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci