Menu

Zdrowe nawyki

Nasze samopoczucie zależy od naszych wyborów żywieniowych... Każdy może zrobić coś dobrego dla siebie każdego dnia!

Dlaczego nie mogę schudnąć pomimo stosowania racjonalnej diety? Czyli 6 najczęstszych przyczyn barku efektów odchudzania.

dorotahucal

Po małej, wakacyjnej przewie w blogowaniu, koniec laby, wracam do pisania :)

Na początek chciałam poruszyć temat, z którym kilkakrotnie miałam do czynienia w wakacje. Nie u każdego zdrowa, zbilansowana dieta o obniżonej wartości kalorycznej powoduje regularny spadek wagi. Niestety są osoby, które pomimo takiej diety mają bardzo duże trudności z utratą kilogramów – tzn. waga nie spada wystarczająco szybko, raz spada a raz rośnie, albo w ogóle ciągle rośnie.

Jeżeli jesz tak:

monstruoestudio574

A Twoja waga ciągle stoi, lub nadal rośnie, to istnieje kilka możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy:

  1. Niedoczynność tarczycy – choroba ta powoduje spadek tempa metabolizmu i trudności z utrzymaniem prawidłowej wagi.
  2. Insulinooporność – stale utrzymujący się wysoki poziom insuliny we krwi blokuje produkcję glukagonu, przez co bardzo utrudnia odchudzanie. Jeżeli jesteś osobą, która tyle po tzw. Szklance wody zbadaj poziom glukozy i insuliny – najlepiej w trzypunktowym teście obciążenia glukozą.
  3. Zespół policystycznych jajników, czyli PCOS – nie wszyscy lekarze o tym mówią, ale to schorzenie bardzo często łączy się z insulinoopornością.
  4. Stres – ciężko uwierzyć w to jak bardzo wpływa na nasze życie, ale stale utrzymujący się wysoki poziom stresu powoduje podwyższenia poziomu kortyzolu we krwi w długim okresie czasu, a co za tym idzie większe predyspozycje do gromadzenia tkanki tłuszczowej, a mniejsze do jej spalania. Uwaga! Tak samo działa brak wystarczającej ilości snu.
  5. Depresja – depresja i otyłość bardzo często występują razem i ciężko stwierdzić, które z nich jest przyczyną a które skutkiem, ponieważ wpływają na siebie wzajemnie. Osoby z depresją atypową często sięgają po jedzenie bogate w proste węglowodany aby poprawić sobie nastrój.
  6. Nietolerancje pokarmowe – ukryte nietolerancje pokarmowe mogą dawać bardzo niespecyficzne objawy – np. ciągłe zmęczenie, bóle głowy, migreny oraz problemy z utrzymaniem prawidłowej masy ciała. Jedynym sposobem aby dowiedzieć się jakie produkty należy wyeliminować z diety jest wykonanie analizy krwi pod kątem nietolerowanych produktów.

Jeżeli jesteś pewna, że Twoja dieta jest dostosowana kalorycznie (odpowiedni deficyt powodujący odchudzanie, ale nie głodówkę), a Twoja waga stoi w miejscu lub wciąż rośnie sprawdź czy nie dotyczy Cię jeden z powyższych problemów.

Dobra wiadomość jest taka, że nie ma takiej sytuacji, która byłaby bez wyjścia. Przy odpowiedniej terapii konwencjonalnej i dostosowanej diecie można schudnąć nawet cierpiąc na wyżej wymienione choroby i dolegliwości.

© Zdrowe nawyki
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci