Menu

Zdrowe nawyki

Nasze samopoczucie zależy od naszych wyborów żywieniowych... Każdy może zrobić coś dobrego dla siebie każdego dnia!

Hity dietetyczne dla cukrzyków, czyli co jeść aby zwiększyć wrażliwość tkanek na insulinę i obniżyć poziom glukozy we krwi.

dorotahucal

W Polsce około 3,5 miliona osób choruje na cukrzycę. Ta liczba rośnie z roku na rok o 2,5%. Cukrzyca to już prawdziwa epidemia! Nieuregulowany poziom cukru we krwi bardzo szybko prowadzi do uszkodzenia wielu narządów i zwiększa ryzyko zawału.

insulinsyringe1972788_1280

Najważniejszym elementem leczenia cukrzycy jest odpowiednia dieta. Nie chodzi w niej tylko o ograniczanie ilości węglowodanów, ale przede wszystkim o ich odpowiedni dobór oraz łączenie węglowodanów z innymi produktami, które spowalniają ich wchłanianie. Dodatkowo istnieje kilka produktów, które są szczególnie polecane cukrzykom. Są to:

  1. Orzechy włoskie – połączenie błonnika, białka i zdrowych tłuszczów daje produkt idealny w ochronie zdrowia. Spożywanie orzechów włoskich powoduje obniżanie poziomu złego cholesterolu i podwyższanie dobrego, co zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia. Wysoki poziom cukru bardzo negatywnie oddziałuje na układ krwionośny, więc produkty tego typu pomagają zachować go w dobrej kondycji. UWAGA! Orzechy włoskie są bardzo kaloryczne, to, że są zdrowe nie oznacza, że można ich zjeść całą paczkę ;)
  2. Awokado – jedyny owoc, który jest źródłem zdrowych tłuszczy. Ze względu na dużą ilość tłuszczu i błonnika zmniejsza ilość cukru przyswajanego z posiłku.

stilllife2338824_1280

  1. Cynamon - obniża poziom cukru we krwi i uwrażliwia tkanki na działanie insuliny. To ważna wiadomość dla osób z insulinoopornością!
  2. Pestki dyni – źródło zdrowych tłuszczów, błonnika i magnezu, który jest konieczny dla utrzymania wrażliwości tkanek na insulinę i utrzymania prawidłowego metabolizmu glukozy. W dodatku magnez chroni przed rozwojem powikłań cukrzycowych.
  3. Szpinak – bardzo dobre źródło potasu. Dla porównania w szklance ugotowanego szpinaku mamy 839mg potasu, a jeden banan zawiera 539mg tego pierwiastka. Niedobory potasu są często wskazywane jako czynnik przyspieszający rozwój cukrzycy.

vegetables1125420_1920

  1. Fasola – każda, czyli biała, czarna, czerwona, w kropki... Jest połączeniem dużej ilości błonnika, magnezu i potasu.

Jeżeli cierpisz na cukrzycę lub insulinooporność, to wymienione powyżej produkty powinny na stałe zagościć w Twoim menu, ale przede wszystkim zadbaj o prawidłową ilość i jakość węglowodanów w swojej diecie!

© Zdrowe nawyki
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci