Menu

Zdrowe nawyki

Nasze samopoczucie zależy od naszych wyborów żywieniowych... Każdy może zrobić coś dobrego dla siebie każdego dnia!

Pić 2 litry wody dziennie... jak to łatwo powiedzieć!

dorotahucal

Tak często słyszę – „Wiem, że trzeba wypijać 2 litry wodzy dziennie, ale jak to zrobić?” Odpowiedź jest prosta – trzeba wyrobić w sobie nawyk picia wody. Początki nie są łatwe, ale po kilku tygodniach organizm sam domaga się odpowiedniego nawodnienia. O tym dlaczego warto pić wodę a nie inne napoje pisałam już TUTAJ. Odpowiednie nawodnienie pomaga oczyścić organizm z toksyn, przyspiesza metabolizm i poprawia samopoczucie.

bottle2032980_1280

No więc jak to zrobić, żeby wypijać dwa litry wody dziennie:

  1. Cele krótkoterminowe – Jeżeli ciężko Ci jest osiągnąć cel wypijania dwóch litrów wody dziennie, spróbuj podzielić go na mniejsze – postaraj się wypijać dwie szklanki wody w każdej przerwie między posiłkami. W ten sposób, nawet jeżeli zapomniałeś o piciu wody, kiedy będzie zbliżać się pora kolejnego posiłku na pewno sobie o tym przypomnisz i wypijesze co najmniej jedną szklankę. Tak jest dużo lepiej niż przypomnieć sobie wieczorem – prawie nic dziś nie piłem! Wtedy nie wypijesz na raz wystarczająco dużo żeby uzupełnić dzienny bilans. Zakładając, że zjadasz 5 posiłków dziennie, masz 4 przerwy między posiłkami. Wypicie dwóch szklanek wody w każdej takiej przerwie, daje 8 szklanek w ciągu dnia – Cel osiągnięty!
  2. Planowanie - Przygotuj sobie rano dzienną porcję płynów – np. 1,5 litra wody + 2 herbaty zielone, ziołowe lub owocowe i rozplanuj kiedy co wypijesz. Możesz na butelce wody, karteczkami z napisanymi na nich godzinami pozaznaczać poziomy, wtedy będziesz wiedział, że np. do 11:00 musisz dojść do pierwszej karteczki ;)
  3. Ustaw w telefonie przypomnienie o piciu wody – np. co godzinę lub pół godziny – może być irytujące, ale gwarantuję że po tygodniu – dwóch nie będzie już potrzebne. Picie wody wejdzie Ci w nawyk i automatycznie będziesz wypijał tyle co trzeba!
  4. Zawsze miej przy sobie wodę.

Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Ci powodzenia! Daj znać, których z tych sposobów działa na Ciebie najlepiej!

 

Komentarze (2)

Dodaj komentarz
  • oldakowski2013

    Nie będę dyskutował o ilości wypitej wody, bo ja mam swoje zdanie co do tego. Nie wiem skąd się wzięła ta liczba 2-ch litrów, nikt jakoś nic nie pisze, o wypiciu 1,5 -2 - 3 litrów. Rozmawiałem z wieloma lekarzami na ten temat i mieli różne podejścia do tej liczby. Organizm sam wie ile potrzebuje wody i gdy jej brak upomina się o nią i nie ma sensu wlewać w siebie te litry, do tego na godziny. A co powiesz gdy po intensywnym treningu wypijam nie szklankę, ale pięć i więcej. Owszem woda w organizmie musi być, ale nie pijmy jej z zegarkiem w ręku. Zresztą ja piję kiedy mam ochotę, raz więcej raz mniej i jakoś jest mi z tym dobrze. Wodę pijemy nie tylko ze szklanki, ale w postaci zup, soków, owoców itp.

  • dorotahucal

    Ilość 2 litrów jest dość umowna - to prawda, ale wiedząc, że ktoś wypija 2 litry wody jestem spokojna o poziom jego nawodnienia.

    Organizm upomina się o wodę już w momencie lekkiego odwodnienia - w stanie który powoduje spadek efektywności i samopoczucia. Organizm nie przypomina o tym, żeby utrzymywać prawidłowe nawodnienia, ale poprzez uczucie pragnienia informuje że już coś jest nie tak.

    Jeżeli po intensywnym treningu wypijasz 5 szklanek wody, to raczej niewiele z tego poprawia nawodnienie twojego organizmu, ponieważ większość po prostu przez Ciebie "przeleci". Dużo efektywniej byłoby wypijać mniejsze porcje wody podczas treningu.

    Świetnie, że umiesz dbać o swoje nawodnienie, ale post jest raczej skierowany do osób, które tego nie kontrolują i są poważnie i długotrwale odwodnione, bo po prostu w natłoku codziennych spraw zapominają o piciu wody (lub innych napojów).

© Zdrowe nawyki
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci